maanantai 18. tammikuuta 2010

Liian kevyttä, ehkä ei

Peräsintä kaivettu taas muotista pihalle, näistä piti tulla pikkasen raskaammat ja jäykät. Väännellä en vielä uskaltanut kun oli maalikin vielä pikkasen nihkeää, mutta painosta tuli kyllä todella hyvä, viimeisteltynä ehkä 22g puolisko. Kabiinistakin tuli hyvä, seuraavaksi sivari ja nokka muottiin.

Niin, isojen poikien mukaan rakentaminen alkaa vasta sitten kun osat on lammattu. Alan uskomaan tätä, siiven saranoinitikin on todella aikaa vievä työvaihe. Taas tuli kerholla mietittyä, että onko tässä mitään järkeä. Tähän leikkiin menee kaikki vapaa-aika ja rahat, jos ostais valmiin koneen menisi vain rahat. Toisaalta rakentaminen on todella koukuttavaa, aina haluaa kevyempää, jäykempää ja pikkasen nopeampaa.

2 kommenttia:

  1. Vai kuivuu epoksi päivässä Näsijärven ollessa jäässä. Onko lipsuttu "Mänttänormeista"?

    VastaaPoista
  2. Näsijärven lämpövaikutus Tampereella on huomattavasti suurempi kuin Mäntässä, siksi epoksi kuivuu päivässä. Normi Mänttäläinen jäykkyys ja jämäkkyys on peräsimissä tallella, vaikka onki minun tekemät.

    VastaaPoista

Hyvää kevättä kaikille F3B:n ystäville - Sunny spring for all friends of F3B

Hyvää kevättä kaikille F3B:n ystäville - Sunny spring for all friends of F3B
Kova oli keväinen veto - Powerful spring towing (Kuva M.Höglund)