sunnuntai 31. tammikuuta 2010

Siipi kynsiä vaille valmis

Siipi odottelee enään kynsiä ja lopullista työntötankojen säätöä kerholla. Ohjainpintojen leikkaaminen onnistui kohtalaisen hyvin. Kun ohjainpinnat oli irti, oli hyvä tarkistaa apusalon liimaus ja paikata muutama kohta. Toinen siiveke tuli leikattua kärjestä irti liian läheltä siivekkeen salkoa, mutta saranointi onnistui silti hyvin.

Silikonisaranan teko oli yllättävän helppo ja nopea työvaihe, siihen nähden millaisen alkuvalmistelun työ vaati. Aika kauan sain lappuja ja siipeä hioa, ennen kuin sain ne toimimaan niin kuin pitää. En vaan vieläkään tajua täysin mistä pitää hioa ja kuinka paljon, pitää paperilla miettiä asiaa. Hyvät saranat kuitenkin tuli, herkät ja lujat.

Eilen sain hornit kiinni, tuin ne salkoon, ala- ja yläkuoreen. Laiton aika isot liimafilletit kuoriin ja salkoon, jotta voimat jakaantuisi mahdollisimman isolle alueelle. Tänään muurasin servot lopullisesti kiinni siipeen kovapuupukkien ja mikropallosellukoitumössön avulla. Servot on tuettu kuoriin ja salkoon, en säästellyt tässä vaiheessa mössöä. DS3288 servot tuntuu voimakkailta ja nopeilta, toivottavasti kestää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyvää kevättä kaikille F3B:n ystäville - Sunny spring for all friends of F3B

Hyvää kevättä kaikille F3B:n ystäville - Sunny spring for all friends of F3B
Kova oli keväinen veto - Powerful spring towing (Kuva M.Höglund)