sunnuntai 11. huhtikuuta 2010

11.4 Jämi

Nyt alkaa kone ollla jonkinlaisissa säädöissä: voisi periaatteessa mennä jo kilpailuun :). Viikon pohdintajakson tuloksena tein heti koneen säätöihin muutamia muutoksia. Laitoin hinauslentotilaan korkkariin lisää työntöä ja miksasin korkkarin laippoihin siten, että jos haluan lisätä hinauksen lopussa vauhtia, veto ei katoa. Koukkua sai myös siirtää taaksepäin, kone alkoi hinautumaan paremmin ja kesti vetoa vikuroimatta. Muutama katkottu 1,28 siima oli aika hyvä indikaattori, eteenpäin oltiin menty säätämisessä.

Lennätys painottui tänään enimmäkseen tinttiin, vaikka muutakin liihottelua tuli reenailtua. Uusi kone tuntuu tintissä kyllä aika paljon paremmalta kuin vanha iso-C, vihdoinki kone jolla jaksaa harjoitella myös tätä tehtävää. Vastapainoksi hinailin myös muutaman hinauksen 3,2 kg koneella ja harjoittelin matkakäännöset kuntoon.

Hyvältä näyttää, tässä vaiheessa kevättä uusi kone jo ok säädöissä ja takana mukavasti lentoja. EMC saisi kiikuttaa kuitusiimatilauksen jo kotiin, että pääsee leipomaan uutta konetta ja katkomaan siimoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyvää kevättä kaikille F3B:n ystäville - Sunny spring for all friends of F3B

Hyvää kevättä kaikille F3B:n ystäville - Sunny spring for all friends of F3B
Kova oli keväinen veto - Powerful spring towing (Kuva M.Höglund)