Pintakuituna on C52 hiilikudos EMC:ltä, joka telataan aluksi muovin päällä märäksi, hetki odotetaan, painetaan kaulintelalla muovien välissä ja lopuksi asetetaan muottiin.
Hiili pinnassa, Rohacel IG31 ydin ja G25 sisäkuituna. Tyvessä vedetty ristiin UD-hiiltä.
Ja tältä korkkari näyttää ennen liittämistä. Tyvessä hiilikuituputki, mehupille-hiilisukka kaaret ja erillisestä muotista U-hiiliuumat.
Tässä lopputulos. Noin 22 g / puoli, pinnat ihan jees ja jäykkyys sikahyvä.
Kiitokset Lasselle artikkeleista! Opettavaista ja kehittävää. Tuosta pintalasin puuttumisesta; kirkkaan gelkkarin puolella näkyy, ettei hiilirätti ole 100% reiätöntä, mutta ilmeisesti pinnassa ei silti ole reikiä. Lienee eri juttu kuin runkoputken kanssa, jossa ei ole mitään ydinainetta?
VastaaPoistaIhmetyttää myös ratin räjähtänyt ulkomuoto. Onko se vaikea telata kaulimella niin, että ei räjähdä? Kaikki kuitusuunnat ei taida olla ihan optimaaliset...no nyt loppu arvostelu! Hienoa, että kehität rakenteita noin ennakkoluulottomasti! Testää sinä niin me apinoidaan:)
VastaaPoistaMun runkoputki on muuten parantunut melko paljon, siitä kun se otettiin muotista ulos. Ehkä neljännes niistä reijistä jäljellä, muutos on ollut uskomaton.
VastaaPoistaJoo ei kuitusuunnat ole optimaaliset noin ohuella hiilellä. Jos leikkaisi isommat palat, niin reunat olisi hienommat, mutta jo pelkällä vasuriin vedetyllä pintahiilelä päästään aika hyvään lopputulokseen. Oon lisäksi vetänyt G25 kudoksen noin sentin etureunasta kompensoimaan hiilen reikiä.
VastaaPoistaRunkoputkissa on jotain reikiä, mutta ei mua vittuakaan kiinnosta muutama reikä, kun tuli ajettua viimekesänä alumiiniteipatulla rungolla suht. kovaa.