keskiviikko 17. maaliskuuta 2010

Ajatuksia ennen kauden alkua

Lähtökohdat tähän kauteen on kenties huonoimmat koskaan, yksi vanha romu koneena ja uusia siimoja, mistä ei juurikaan ole kokemuksia. Ulkomaisissa kisoissa ollaan hinauskorkeuksien kanssa korkeintaan keskikastia ja niistä lähtökohdista on turha menestystä odottaa. Tietysti onnelle pitää jättää mahdollisuus, voihan se olla että omalle kohdalle sattuu läpi kisan kovat nostot.

Viimekaudella muutin ajotyyliä spiidissä ja muutenkin pääsi paremmin perille tehokkaasta kiihdytyksestä radalle. Kiihdytyksessä on vielä kuitenkin paljon tahkoamista, ennen kuin saa tuulesta avut kaikilla tuulensuunnilla. Eteenpäin kuitenkin mentiin ja se on aina hyvä asia.

Tällä kaudella kiinnostaisi mennä eteenpäin hinauksessa. Eli toisinsanoen haluaisin olla syksyllä siinä tilanteessa, että on jonkinlainen taulukko läskeistä ja siimoista kaikille keleille ja vihko täynnä muistiinpanoja poljennasta ja hinauskuvioista. Tämä vaatii helkkaristi hinauksia alle, mutta muuta tietä ei ole. Ulkomaisissa kisoissa vinssiin ruuvataan semmoset asetukset kun pilotti haluaa, annetaan poljennasta ohjeet ja kävellään tolpalle odottelemaan vuoroa. Jos tolpalle kävellessä kotiläksyt on tehty kunnolla, niin kohtuullinen aika tulee olosuhteista riippumattakin. Jos taas kävellessä tuntuu että toivottavasti on onni myötä ja asetukset kohillaan, niin homma menee pitkässä juoksussa perseelleen.

Jokaisesta lennätyspäivästä kun kirjaa tärkeät asiat ja havainnot ylös, niin siihen menee muutama minuutti aikaa. Syksyllä voidaan sitten saunoa ja jakaa kokemuksia, saadaan taas uusia asioita kokeiltavaksi seuraavalle kaudelle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyvää kevättä kaikille F3B:n ystäville - Sunny spring for all friends of F3B

Hyvää kevättä kaikille F3B:n ystäville - Sunny spring for all friends of F3B
Kova oli keväinen veto - Powerful spring towing (Kuva M.Höglund)