torstai 15. huhtikuuta 2010

Kuituja uuteen koneeseen


Ylläolevaan kuvaan on koottu "Spread Tow" kudoksen edut tavalliseen rättiin verrattuna. Ei ole kovin vaikeaa päättää minkälaista kudosta seuraavan koneen siivessä on. Saatavissa on 80 g IM kudosta ja 130 g HM kudosta sekä 160 g tavallista kudosta. Noista kun leipoo ilman pintakuitua siiven, niin ainakin kiertojäykkyys nousee uudelle tasolle ja painossakin ehkä vähän säästyy. Ainoa huono puoli on se, että kyseiset kudokset on halvinta ostaa kolmelta eri kauppiaalta. Inventaario tässä on muutenkin tehtävä, joten jos aloittaisi tilaamalla rg:ltä 160 g hiilen ja siitä sitten tekemään apusalkoja ja uumaa.

1 kommentti:

  1. Mistä muualta näitä levitettyjä kuituja saa kuin rg:ltä? Teen rakenteilla olevan koneen vielä peruskuiduista, koska kokeilen ja protoan siinä uusia juttuja. Perempi rakentaa näillä kalliimmilla kuiduilla vasta sitten kun varmuus omista rakennustaidoista ja rakenteista on parempi.

    Kuinka jäykkä teillä on siiven kuori apusalon takaa saranalinjasta? Mulla ainakin saranalinjassa kuori notkuu ja aiheuttaa joustoa ohjainpintoihin. Laittaisko siihen soiron ud-kuitua vaiko tavallista 0/90 kulmassa?

    Miettii
    Tapio

    VastaaPoista

Hyvää kevättä kaikille F3B:n ystäville - Sunny spring for all friends of F3B

Hyvää kevättä kaikille F3B:n ystäville - Sunny spring for all friends of F3B
Kova oli keväinen veto - Powerful spring towing (Kuva M.Höglund)