perjantai 13. marraskuuta 2009

Rungon laminointia ja kokoonpanoa

Nyt on kaikki rungon osat valmiina, putkesta tuli tosi kevyt, jäykkä ja ruma. Möhlin maalauksessa kun säästelin painoa liikaa, jätin kokeeksi vielä pintalasin pois, tulos kevyttä reikäjuustoa. Runko menee kakkoslaatuisten osien pinoon, muttta ilmaan sen vielä laitan.



Telataan kuivalla telalla muottiin, hiilet on pöydällä telattu hartsilla juuri niin kuiviksi kun voi.



Mustaa muotteihin, rungossa on muuten aivan perkeleesti hiiltä.








Nokka on jo valmiina, painoputki puolivalmiina ja runkomuotit maalattuna. Huomenna laminoidaan runko, jännä uusi työvaihe.



Painoputken tein alkuviikosta, se ehkä onnistui, saatan tehdä uuden. Pari kerrosta kevlaria kääräistiin muotin päälle, laitoin kevlar kerrosten väliin 5+5 hiilitouvia tuomaan lujuutta. Puristus vasten muottia hoidettiin teipillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hyvää kevättä kaikille F3B:n ystäville - Sunny spring for all friends of F3B

Hyvää kevättä kaikille F3B:n ystäville - Sunny spring for all friends of F3B
Kova oli keväinen veto - Powerful spring towing (Kuva M.Höglund)